Lycklig

Jag är så lycklig. Jag har inte allt jag vill ha, men fasen vad jag är lycklig. Solens strålar värmer mig idag och det gör även Jesu kärlek. Sedan min ångest försvann i höstas (efter en bön ska tillläggas, sjukt häftigt!) så har mitt liv varit värt att levas. Äntligen kan jag springa. Äntligen är jag fri. Som på en öppen, stor och ljus äng. Precis som en vän sa en gång. Hon såg mig som fri. Jag kunde för allt i världen inte förstå det då. Men nu ser jag. Det var en sann bild. Hon såg rätt. Och vem är jag att få vara med om det här? Jag önskar så att jag kunde ta med mig alla på denna resa, alla som mår lika dåligt eller dåligare än vad jag gjorde. Men jag inser att det är min tid nu. Det är dags för min revansch. Det är tid för mig att få leva. Min mamma och jag pratades vid en dag då jag mådde som sämst. Jag minns att jag grät och att allt var så tungt att jag knappt kunde andas. Jag sa att "det är inget liv jag lever". Hon sa att "nej... det är dags för dig att få börja leva nu". Dom orden högg tag i mig. Skulle jag någonsin få leva. På riktigt. Det var så mörkt. Det fanns ingen utväg. Och nu känner jag mig så sjukt priviligerad. Min tid är här! Äntligen!! Så många år har gått. Men så många år finns kvar! Och allas tid kommer. Jag är övertygad om det. Får jag, så ska banne mig du också få! Glöm aldrig det! Alla har sin tid! Allt har sin tid. Vi kan inte styra över det. Det bara är så. Men om vi vill och längtar så kommer det komma. Gud ser. Min bror sa en gång att "längta är en bra början". Och jag har tänkt på det många gånger sedan dess. Att längta och att vilja någonstans är en sån himla bra början. Gud ser det och det räcker för det mesta. Vi behöver inte kämpa alla gånger. Det räcker med att bara vilja komma längre. Komma igenom. Komma framåt. Men så länge man sitter fast får man komma ihåg att även sorg har sin tid. Jag tycker det är skönt att tänka så. Det gör det lättare. För om sorg har sin tid så har glädje det också. Och vet du, man uppskattar glädjen så sjukt mycket mer om man fått känna på sorg innan. Så egentligen ska vi tacka Gud för att vi får genomlida tärande och jobbiga tider. Det kanske finns en tanke med det trots allt...

Nu ska jag inviga mina total-blåa converse här! DET är lycka det. ;)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hanna-Mia!! Helt underbart att läsa!! Wow!! Gud är så god!! Han vet precis vad vi kan klara av att möta för omständigheter. Och så kommer han alltid i precis rätt tid!! Underbart. Det muntrade upp mig denna torsdags morgon att läsa!!

All kärlek!!

Sanna

Postat av: hanna-mia till sanna

fina vackra sanna, TACK för din kommentar - jag kan inte annat än hålla med om att gud är såå god! :) och det värmer otroligt att det jag har att säga kan uppmuntra någon annan! en massa kärlek till dig!! :)

2011-03-17 @ 18:11:56
Postat av: Samme

jag läste detta inlägg för första gången igår förmiddag och det har verkligen stannat kvar i mina tankar, det där som bror din sa. att längtan är en bra början till förändring... så otroligt klokt sagt.

2011-03-17 @ 22:44:03
Postat av: becka

Vad fint. Jag önskar och hoppas att jag också kommer skriva ett sådant inlägg någongång. (Mitt inlägg skulle nog påminna väldigt mycket om ditt...)



Fy vad fantastiskt härligt för dig! Du har för övrigt en trevlig blogg. Fortsätt så. :)

2011-04-08 @ 19:58:17
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback